MCR Consult > Schimbare sediu social

Schimbare sediu social

Schimbare sediu social este acea situatie care intervine dupa infiintare firma, infiintare PFA, infiintare intreprindere individuala sau familiala, infiintare ONG -adica infiintare asociatie sau infiintare fundatie- cand pe parcursul desfasurarii activitatii entitatii spatiul in care functioneaza entitatea adica gazduirea sediu social nu mai corespunde din diferite motive scopului entitatii respective.

Gazduirea sediului social reprezinta un element de identificare al oricarei societati comerciale si are importante influente asupra desfasurarii activitatii entitatii respective atat din punct de vedere comercial, juridic dar si fiscal astfel ca cale de consecinta schimbare sediu social devine implicit o decizie foarte importanta.

Din ratiuni practice si comerciale, societatile pot sa faca schimbare sediu social atat in acelasi judet cat si in alt judet.Este foarte important ca la definitivarea hotararii de schimbare sediu social sa se faca o analiza atenta a tuturor implicatiilor ce rezulta din schimbare sediu social (transmiterea catre partenerii entitatii a noului sediu social, asigurarea ca noul sediu social indeplineste conditiile de functionare necesare etc) si numai dupa indeplinirea conditiilor pentru modificarea sediului social sa se puna in practica schimbare efectiva pentru sediu social.

Spatiul destinat gazduirii sediului social poate apartine unei entitati prin contract de vanzare – cumparare (intabulat), contract de schimb (intabulat), contract de construire impreuna cu procesul verbal de receptie al constructiei, contract de inchiriere, contract de subinchiriere, contract de comodat, contract de concesiune(intabulat) , contract de donatie (intabulat), contract de leasing imobiliar, contract de uz, contract de uzufruct.

Pentru modificare sediu social dosarul ce se va inainta la Registrul Comertului sau Ministerul Justitiei va cuprinde pe langa hotararea de modificare sediu social si actul constitutiv actualizat si alte documente cerute de legislatia in vigoare referitoare la dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social, avizul in cazul schimbarii destinatiei imobilelor colective cu destinatie de locuinta, imputernicirea pentru reprezentantul legal care efectueaza modificarea la  Registrul Comertului sau Ministerul Justitiei si alte documente solicitate de Registrul Comertului sau Ministerul Justitiei in functie de situatiea specifica

Dupa inregistrarea schimbare sediu social la Registrul Comertului, entitatea trebuie sa indeplineasca si alte formalitati necesare schimbarii sediului social printre care amintim cel mai importat transferul dosarului fiscal de la vechiul organism fiscal tutelar la noul organ fiscal tutelar.

Societatea noastra acorda consultanta de afaceri si management, consultanta juridica si consultanta fiscala la schimbare sediu social al unei firme, societati comerciale, srl, sa, PFA, intreprindere indivisuala sau familiala, al unei asociatii ori fundatii,  punandu-si toata experienta in slujba dvs. in schimbul unor tarife foarte avantajoase dvs. si va ofera deasemenea si posibilitatea gazduirii sediului social pe perioada determinata la preturi fara concurenta .