MCR Consult > Sediu secundar

Sediu secundar

          Sediu secundar – reprezintă spatiul, distinct de gazduirea sediului social, unde societatea urmează să-si desfăsoare o activitate economica dar nelucrativă (de exemplu birouri cu destinatie de protocol) pentru care de obicei nu se fac angajari de personal.

          Sediile secundare ale firmei pot fi deschise atat odata cu infiintarea societatii comerciale, cat si dupa acest moment. deschiderea unui sediu secundar dupa ce firma a fost infiintata se realizeaza prin introducerea si inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului.

Documentul principal care autorizeaza infiintarea unui sediu secundar il reprezinta un act de spatiu, care poate consta fie într- un act de proprietate (în cazul în care societatea este proprietară a spatiului respectiv), fie într-un contract încheiat între societate si un alt proprietar, contract care poate fi de închiriere (subînchiriere), de comodat, contract de asociere în participatiune, etc.

În cazul în care se încheie un contract de închiriere (subînchiriere) cu un proprietar persoană fizică, acesta trebuie înregistrat la Administratia Financiară pentru luarea in evidentă.

La infiintarea unui sediu secundar dosarul ce se va inainta la Registrul Comertului va cuprinde pe langa hotararea adunarii generale a asociatilor sau actionarilor de deschidere a unui sediu secundar si actul constitutiv actualizat si alte documente cerute de legislatia in vigoare referitoare la actul de spatiu si dovada de proprietate a spatiului, avizul de schimbare a destinatiei imobilelor colective cu regim de locuinta (daca este cazul), imputerniciri, dovezile privind plata taxelor legale si altele.

Dupa infiintarea sediului secundar la Registrul Comertului trebuie obtinuta autorizare de functionare de la Primarie (pe plan local), autorizatie care se emite pe o perioada de 1 an, dupa care trebuie prelungita anual numai pentru activitati de comercializare in spatii publice.

De asemeni trebuie depusa o documentatie privind deschiderea unui sediu secundar si la administratia financiara in raza careia se afla sediul social al societatii si la administratia financiara in raza careia se afla punctul de lucru.

Ulterior deschiderii sediului secundar societatea poate hotara din diverse motive inchiderea sediului secundar.

Pentru inchiderea unui sediu secundar dosarul care se va inainta la Registrul Comertului va cuprinde pe langa hotararea adunarii generale a asociatilor de inchidere a unui sediu secundar, actul constitutiv actualizat, certificatul constatator in original si alte documente cerute de legislatia in vigoare referitoare la imputerniciri, dovezile privind plata taxelor legale si altele.

Societatea noastra acorda consultanta de afaceri si management, consultanta juridica si consultanta fiscala la infiintarea unui sediu secundar punandu-si toata experienta in slujba dvs. in schimbul unor tarife foarte avantajoase dvs. si va ofera deasemenea si posibilitatea gazduirii sediului social pe perioada determinata la inceputurile activitatii SRL-ului la preturi fara concurenta.